سفارش تبلیغ
صبا ویژن

idanito

اصول برنامه ریزی کنکور مطابق برنامه شخصی روزانه

نحوه برنامه ریزی درسی برای کنکور می تواند در نتیجه ی نهایی بسیار موثر باشد. در این مقاله به بیان اصولی می پردازیم که برای برنامه ریزی کنکور به آن ها نیاز داریم.

 

از اوقات فراغت ذکر شده در برنامه درسی کنکور خود حداکثر استفاده را ببرید

یکی از بزرگترین چالش های برنامه ریزی کنکور این است که وسوسه می شوید آن را از بین ببرید و در عوض کاری آرامش بخش، سرگرم کننده یا سرگرم کننده انجام دهید. با این حال ، شما باید در برابر این وسوسه مقاومت کنید و در عوض از زمان سرگرمی برنامه ریزی شده خود حداکثر استفاده را ببرید.

  • به عنوان پاداشی برای مطالعه، منتظر اوقات فراغت خود باشید.
  • از زمان استراحت خود به عنوان راهی برای شارژ مجدد استفاده کنید. چرت زدن ممکن است به شما کمک کند. پیاده روی یا انجام یوگا ممکن است شما را آرام کند و به تمرکز شما در زمان نیاز به بازگشت به مطالعه کمک کند.
  • حتماً از خانه خارج شوید. از وقت استراحت خود برای بیرون رفتن از فضای مطالعه خود استفاده کنید.

 

در برنامه ریزی کنکور استراحت های کوتاهی داشته باشید و به آنها پایبند باشید

اطمینان حاصل کنید که در طول هر بلوک مطالعه یک استراحت داشته باشید. با این حال ، این می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. یکی از مهمترین عناصر پیروی از برنامه مطالعه این است که مطمئن شوید از برنامه خود پیروی می کنید و فقط زمان استراحت اختصاص داده شده را در نظر می گیرید. استراحت اضافی یا طولانی شدن استراحت ها می تواند برنامه شما را تضعیف کرده و برنامه های شما را برای موفقیت در مطالعه خراب کند.

  • در طول بلوک های مطالعه خود یک استراحت طولانی 5 تا 10 دقیقه ای داشته باشید. بیش از 5 تا 10 دقیقه طول نکشید.
  • در شروع استراحت خود زنگ هشدار را تنظیم کنید که با پایان استراحت شما به صدا در می آید.
  • از استراحت خود عاقلانه استفاده کنید. حتماً از استراحت خود برای تجدید قوا استفاده کنید. کمی استراحت کنید، کمی قدم بزنید، یک میان وعده کوچک بخورید یا با گوش دادن به موسیقی دچار تنفس شوید.
  • از حواس پرتی هایی که می توانند استراحت شما را طولانی کنند، اجتناب کنید.

 

به برنامه درسی کنکور حود پایبند باشید

یک قانون سخت و سریع در مورد اطمینان از عملکرد برنامه شما این است که باید به برنامه خود پایبند باشید. اگر به آن پایبند نباشید، ایجاد برنامه درسی کنکور فایده ای ندارد.

سعی کنید این عادت را داشته باشید که به طور منظم و ترجیحاً روزانه به تقویم/برنامه ریز خود نگاه کنید. این به شما کمک می کند تا از دام "دور از چشم ، خارج از ذهن" دور شوید.

هنگامی که یک روال معمول را ایجاد کردید، ممکن است اقدامات ذهنی خاصی مانند باز کردن یک کتاب درسی یا نشستن پشت میز را با یک روش مطالعه مرتبط کنید.

از هشدار یا تایمر روی تلفن خود استفاده کنید تا هنگام شروع و پایان بلوک های مطالعه به شما هشدار دهد. این به شما کمک می کند تا برنامه خود را رعایت کنید.

 

برنامه ریزی کنکور خود را به دیگران بگویید

گاهی اوقات برنامه های ما به سختی دنبال می شود زیرا افراد مهم زندگی ما را از اهداف ما منحرف می کنند. این کار بدخواهانه انجام نمی شود ، بلکه فقط به این دلیل است که افرادی که به شما اهمیت می دهند می خواهند با شما وقت بگذرانند. برای اجتناب از این امر ، برنامه زندگی خود را به افراد زندگیتان بگویید. به این ترتیب ، اگر آنها می خواهند کاری انجام دهند ، می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.

  • یک کپی از راهنمای مطالعه خود را روی یخچال در خانه قرار دهید تا خانواده شما آن را ببینند.
  • یک کپی برای دوستان خود ایمیل کنید تا آنها بدانند چه زمانی آزاد هستید.
  • اگر شخصی در حین مطالعه چیزی را برنامه ریزی کرد ، مودبانه از او بپرسید که آیا می توانید زمان دیگری را دوباره برنامه ریزی کنید.