سفارش تبلیغ
صبا ویژن

idanito

انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد

    نظر

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد 97 خواهیم پرداخت. با توجه به اهمیت و تأثیر انتخاب رشته در پذیرش داوطلبان، توصیه می کنیم در این مقاله با آیدانیتو همراه باشید تا از جزئیات انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد 97 مطلع شوید.

با توجه به اینکه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجاز به وارد کردن 20 کد رشته می باشیم، حساسیت زیادی در نحوه  چینش کد رشته ها به وجود می آید. لازم است قبل از اقدام به انتخاب رشته تجربی و دانشگاه آزاد 97، اطلاعات خود را در زمینه قوانین و نحوه انتخاب رشته تکمیل نمایند. از این رو پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه ی مقاله، انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزاد 97 مراجعه نمایید. زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد در دهه سوم مردادماه می باشد.

زمان انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد 

همان طور که مطلع هستید با توجه به ادغام آزمون کنکور دانشگاه آزاد و سراسری، از مرحله انتخاب رشته راه دو دانشگاه از هم جدا می شود و داوطلبانی که قصد انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد را دارند، در دهه سوم مردادماه با ورود به سایت اینترنتی azmoon.org اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته می نمایند. اما قبل از انتخاب رشته لازم است از نحوه چینش انتخاب ها و نحوه انتخاب رشته صحیح مطلع شوید. بنابراین در ادامه مقاله همراه ما باشید.

داوطلبین مجاز شده به انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد می بایست قبل از تکمیل فرم ثبت نام ابتدا اقدام به خرید کارت اعتباریانتخاب رشته آزاد 97 کنند و بعد از واریز هزینه آن به حساب دانشگاه آزاد و فعال شدن سایت انتخاب رشته همان طور که گفته شد، انتخاب رشته انجام خواهد شد.

نحوه بررسی انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد

در سال های قبل از 92 ، نحوه بررسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد با سال های اخیر متفاوت بود. به این صورت که انتخاب اول داوطلب مورد بررسی قرار می گرفت و بعد انتخاب اول داوطلب بعدی ، از این رو در صورتی که در انتخاب اول رتبه قبولی کسب نمی شد، احتمال قبولی آن داوطلب در دانشگاه آزاد بسیار ضعیف بود.، اما در حال حاضر بررسی انتخاب ها از گزینه 1 آغاز می شود و در صورت عدم کسب رتبه قبولی، انتخاب دوم داوطلب بررسی می شود و در صورت عدم قبولی انتخاب سوم و …. به همین ترتیب تا انتخاب 20 ام بررسی می شود و بعد سراغ داوطلب بعدی می روند. بنابراین احتمال داوطلبان برای قبولی در دانشگاه آزاد افزایش پیدا کرده است. اما بهتر است انتخاب ها بر اساس اولویت بندی چیده شوند به این دلیل که اگر در انتخاب اول رتبه قبولی کسب شود انتخاب های بعدی مورد توجه قرار نمیگیرد.

برای اولویت بندی انتخاب رشته آزاد به نکات زیر توجه کنید:

  • علاقه مندی به رشته تحصیلی
  • انتخاب واحدهایی با سطح علمی بالاتر
  • توجه به بازار کار رشته و آینده شغلی
  • مسیر رفت و آمد
  • استعداد و توانایی لازم جهت انتخاب رشته مورد نظر

بهتر است انتخاب های اولیه داوطلبان به صورت خوش بینانه درج شود و در انتخاب های بعدی به تراز کسب شده در آزمون و رتبه قبولی دانشگاه ها توجه شود.

پیش بینی رتبه قبولی تجربی در دانشگاه آزاد

یکی از سؤالات متداول داوطلبان، رتبه قبولی رشته های تجربی در دانشگاه آزاد می باشد.

لازم است به این نکته توجه کنید که رتبه های قبولی در دانشگاه های آزاد در تمامی رشته ها در سال های مختلف، متفاوت است و با توجه به تغییرات ظرفیت های ایجاد شده، سطح علمی داوطلبان، تمایلات داوطلبان در رشته های مختلف، همگی نوسان در رتبه قبولی دانشگاه آزاد می شود. بنابراین پیش بینی رتبه قبولی تجربی در دانشگاه های آزاد به طور کاملاً دقیق صحیح نمی باشد.

به نکات زیر توجه کنید

  • در انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد سهمیه بومی وجود ندارد.
  • با توجه به تعداد کم انتخاب ها، حساسیت این چیدمان انتخاب رشته بیشتر خواهد بود.
  • در انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد، سهمیه بسیج فعال تأثیرگذار است.
  • تراز کسب شده در هر زیرگروه را هنگام انتخاب رشته و اولویت بندی در نظر داشته باشید.

 تراز های قابل قبول دانشگاه آزاد

 

 

رشته واحد تراز آخرین نفر قبولی
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد تبریز 9864
پزشکی – دکتری عمومی  واحد پزشکی تهران 9755
پزشکی – دکتری عمومی  واحد تبریز 9704
پزشکی – دکتری عمومی  واحد ساری 9686
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد دندانپزشکی تهران 9663
پزشکی – دکتری عمومی  واحد مشهد 9652
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد شیراز 9639
دندانپزشکی – دکتری عمومی  واحد اصفهان(خوراسگان) 9632
پزشکی – دکتری عمومی  واحد نجف آباد 9613

.

...

....

   

 

در نهایت پس از بررسی انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد 97 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله کارنامه کنکور 97 بزنید.