سفارش تبلیغ
صبا ویژن

idanito

ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

با وجود اینکه راه اصلی ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد، آزمون سراسری برگزار شده توسط سازمان سنجش می باشد، اما همچنان 10 درصد از ظرفیت های هر رشته، مختص به استعدادهای درخشان است. پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد بسیار منسجم تر از دانشگاه سراسری برگزار می شود و از این جهت درمیان داوطلبان محبوب تر است.

زمان ثبت نام استعدادهای درخشان با زمان انتخاب رشته کنکور ارشد همزمان است

 

با توجه به همزمانی ثبت نام استعداد درخشان و انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد نیاز است قبل از خرید سریال ثبت نام ، دفترچه ثبت نام را به دقت مطالعه کنید.

امتیاز پذیرش استعدادهای درخشان در دانشگاه آزاد فقط مختص به فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه آزاد می باشد

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور

در صورتی که تمایل دارید از طریق استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد نسبت به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنید، لازم است بدانید که بر اساس اطلاعیه ی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، تنها در صورت رعایت بندهای زیر قادر به ثبت نام هستید:

بند 1: برای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد باید حداقل معدل 16 برای رشته های غیر علوم انسانی و 17 برای رشته های علوم انسانی را دارا باشید.

بند 2: پذیرش دانشجوی واجد شرایط در هر سال تحصیلی فقط یک بار و فقط در همان سال در رشته ی همنام و در یک زیر گروه امکان پذیر است.

بند 3: داوطلب باید دوره کارشناسی پیوسته خود در 8 نیم سال تحصیلی و یا کارشناسی ناپیوسته در 4 نیمسال تحصیلی به اتمام برساند.البته ترم تابستان و مرخصی تحصیلی جزو سنوات محسوب نمی شوند.

بند 4: دانشجویانی که به دلیلی خارج از اختیار خود، حداکثر دو نیم سال تحصیلی بیشتر از مدت مجاز در مرخصی باشند در صورت تأیید کمیسیون موارد خاص می توانند مشمول قانون قبل شوند.

بند 5: فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته که بر اساس سرفصل های ارائه شده، مدت تحصیلشان 5 نیم سال بوده نیز از مزایای این آیین نامه برخوردار هستند.

بند 6: تغییر رشته یا محل تحصیل پذیرفته شدگان امکان پذیر نیست.

بند 7: دانشجویانی که دروس معادل سازی شده دارند، شامل استعدادهای درخشان نمی شوند.

تذکر 1: داوطلبان دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون آزاد، مجاز به انتخاب 100 رشته / محل می باشند.

تذکر 2: مشمولین خدمت وظیفه، لازم است پیش از  اقدام به خرید شماره سریال ثبت نام، شرایط ادامه تحصیل مشمولان را به دقت مطالعه کنند.

دقت کنید! در صورتی که پس از پذیرش در یکی از کد رشته/محل های انتخابی، اقدام به ثبت نام حضوری نکنید، ثبت نام شما منقضی می شود.

برای اطلاع از تمامی شرایط و انتخاب رشته ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد با مشاورین با تماس بگیرید.

رشته های بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد ،بدون آزمون و با سهمیه ی استعدادهای درخشان در همه ی رشته ها و واحدهای دانشگاهی دانشجو می پذیرد. رشته های بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در هفت شاخه قرار می گیرند.

  • شاخه اول: گروه علوم پزشکی
  • شاخه دوم: گروه دامپزشکی
  • شاخه سوم: گروه علوم انسانی
  • شاخه چهارم: گروه علوم پایه
  • شاخه پنجم: گروه فنی و مهندسی
  • شاخه ششم: گروه کشاورزی و منابع طبیعی
  • شاخه هفتم: گروه هنر